Informatie voor de consument

Op onze startpagina www.mautpilot.nl dient de klant eerst het gewenste tolticket (10-dagen-vignet, 2-maanden-vignet, jaarvignet) of traject-tolticket (Brenner, Arlberg, Tauern, Pyhrn, Karawanken) te selecteren.

Na het selecteren wordt de klant naar een andere pagina geleid (stap 1/3) waar hij kan kiezen of hij een tolticket voor een auto of voor een motorfiets wil kopen. Vervolgens wordt de klant verzocht, het land waar het voertuig is geregistreerd te kiezen en zijn kenteken twee keer in te voeren. Bovendien moet de klant het begin van de geldigheid van het tolticket kiezen. Hierbij is het niet mogelijk, een tolticket met terugwerkende kracht te bestellen. Het vroegst mogelijke geldigheidsbegin is daarom de dag van de bestelling. Verder kan de klant op deze pagina een traject-tolticket selecteren. Hier kan hij kiezen uit enkele reis, retour en een jaarticket. Na de keuze wordt de klant dan de totale prijs incl. btw getoond.

Door op de button ‘Naar de kassa’ te klikken komt de klant op een volgende pagina (stap 2/3). Op deze pagina wordt de klant verzocht, zijn e-mailadres twee keer in te voeren. Indien hij een op zijn naam uitgevaardigde factuur nodig heeft, kan hij hier optioneel zijn factuurgegevens aanvullen. Zonder twee keer invoeren van het e-mailadres kan de bestelling niet worden voortgezet. Bovendien staat rechts op de pagina zijn winkelmandje, waarin alle geselecteerde posities te vinden zijn, plus het totale bedrag incl. 20% btw.

Let op: onze prijzen bestaan uit de tolkosten van de ASFINAG (de tolkosten van de ASFINAG vindt u op https://www.asfinag.at/maut-vignette/vignette/ resp. https://www.asfinag.at/maut-vignette/streckenmaut/tarife/; de prijzen van de ASFINAG voor het Digitale Vignet bedragen bijv. actueel (2021): 10-dagen = € 9,60, 2 maanden = € 28,20, 1 jaar = € 93,80) en de servicekosten voor de diensten van de aanbieder en voor de snelle resp. onmiddellijke beschikbaarheid plus de wettelijke btw. Onze prijzen voor het Digitale Vignet bedragen: 10-dagen = € 19,80, 2 maanden = € 38,40, 1 jaar = € 108,60. Bij de traject-toltickets berekenen wij een toeslag van tussen € 3,60 en € 7,40 per rit, al naargelang het traject. Daarvoor bieden we ook consumenten de mogelijkheid om de geldigheidsperiode van het Digitale Vignet ook bij online-bestelling ‘per direct’ of binnen de eerste twee weken vanaf de online-bestelling te kiezen, terwijl het Digitale Vignet bij aanschaf ervan als consument in de Mautshop of via de app van de ASFINAG op zijn vroegst vanaf de 18e dag na de online-koop geldig wordt.

Wanneer de invoer is gelukt, kan de klant door op de button ‘Verder’ te klikken op de volgende pagina kiezen uit de daar aangegeven wijzen van betalen en zijn gegevens daarvoor invoeren. Bovendien staat rechts nog steeds het winkelmandje met de posities die erin liggen. Wanneer de klant de geselecteerde posities door klikken op de button ‘Definitief bestellen’ wil kopen, dan moet hij eerst nog door het plaatsen van het haakje onder het winkelmandje bevestigen dat hij de algemene voorwaarden, de informatie over herroeping, de privacybepalingen en de informatie voor de consument heeft gelezen en deze accepteert.

Op de laatste pagina (stap 3/3) bedanken wij de klant voor de bestelling en de klant ziet dat zijn bestelling bij ons is binnengekomen.

Mocht de klant als betalingswijze ‘Factuur’ hebben gekozen, dan krijgt hij op het e-mailadres dat hij heeft aangegeven een bestel-bevestigingsmail met een link die hij moet bevestigen opdat de bestelling door ons wordt uitgevoerd. Als deze bevestiging niet wordt gegeven, dan wordt de bestelling niet verwerkt, omdat we niet kunnen verifiëren of het door de klant aangegeven e-mailadres daadwerkelijk bestaat.

Wanneer de klant de betalingswijze ‘PayPal’ of ‘Creditcard’ of ‘Klarna (SOFORT-Überweisung)’ heeft gekozen, dan krijgt hij geen bestel-bevestigingsmail en hoeft hij de bestelling ook niet actief te bevestigen. Door de onmiddellijke betaling wordt de bestelling automatisch bevestigd.

Na geslaagde bevestiging krijgt de klant een e-mail met het gekochte digitale vignet of het digitale traject-tolticket toegestuurd.

Indien de klant als geldigheidsbegin van het Digitale Vignet een tijdstip heeft gekozen dat vóór afloop van de met afsluiten van het contract beginnende herroepingsperiode van 14 dagen ligt (zie de informatie over de herroeping in de algemene voorwaarden), en indien de klant nadrukkelijk heeft gevraagd dat de aanbieder al voor afloop van de herroepingsperiode begint met het uitvoeren van de dienst, dan dient hij bij gebruikmaking van het herroepingsrecht een vergoeding voor de tot de herroeping genoten prestatie te betalen. Daarnaast loopt het herroepingsrecht vroegtijdig af, wanneer wij de dienst volledig hebben geleverd voor afloop van de herroepingsperiode, voor zover wij met het uitvoeren van de dienst pas zijn begonnen nadat de klant daartoe zijn nadrukkelijke toestemming heeft gegeven en de klant tegelijkertijd heeft bevestigd, ervan op de hoogte te zijn dat hij zijn herroepingsrecht bij volledige vervulling van het contract door ons verliest. Dat betekent dat bij bestelling van een 10-dagen-vignet met een geldigheidsbegin uiterlijk 3 dagen na de dag van de bestelling het herroepingsrecht vervalt met de afloop van de geldigheidsperiode van het 10-dagen-vignet. Verder berekenen wij de waardevergoeding naar de tijd (waarbij een maand 30 dagen heeft en een jaar 360 dagen; ‘bankenmethode’), d.w.z. op basis van onze prijzen al naargelang de tot de herroeping verstreken geldigheidsperiode.